معرفی سنگ آهن بیجار

معرفی سنگ آهن بیجار

  سنگ آهن در موارد مختلف به کار برده می‌‌شود و اصلی‌‌ترین کاربرد آن در ساخت فولاد است. در واقع می‌‌توان گفت که ۹۸ درصد از سنگ آهن هایی که از معادن مختلف استخراج می‌‌شوند برای ساخت فولاد مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. از فولاد برای ساخت و ساز ساختمان‌ها استفاده می‌شود. همچنین یکی دیگر از کاربردهای سنگ آهن در ساخت اتومبیل‌ها است، پس با توجه به این موارد قیمت فولاد به تقاضای ساخت و ساز ساختمان‌ها و ساخت اتومبیل‌ها بستگی دارد و از آن جایی که بخش عمده‌‌ای از سنگ آهن‌ها برای فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، قیمت سنگ آهن به قیمت فولاد بستگی دارد پس با توجه به تقاضای مردم برای خرید ماشین و یا ساخت آپارتمان‌ها، قیمت سنگ آهن نیز تغییر می‌کند. همراه ما باشید تا بیشتر با سنگ آهن بیجار آشنا شوید.

  سنگ آهن نمی‌تواند جایگزین مناسبی داشته باشد زیرا ویژگی‌ها و خاصیت‌های این سنگ در سنگ‌ها و یا مصالح دیگر به چشم نمی‌خورد اما همان طور که گفتیم کاربرد اصلی سنگ آهن برای ساخت فولاد است و این فلز جانشین‌های متفاوتی دارد. در واقع به جای فولاد می‌ توان از فلزاتی مانند آلومینیوم استفاده کرد. اما در بیشتر مواقع استفاده از فولاد نسبت به استفاده از آلومینیوم ارجحیت بیشتری دارد زیرا برای ساخت آلومینیوم باید مقدار زیادی از انرژی برق استفاده کرد و به همین علت تولید فلز فولاد می‌تواند تا حدی به صرفه‌‌تر باشد.  فلز فولاد علاوه بر کم هزینه بودن مرحله تولید، مزایای دیگری هم دارد و آن این است که فلز فولاد بیشتر از فلزات دیگر بازیافت می‌شود و به همین علت استفاده از آن هم بیشتر رواج دارد.

معدن سنگ آهن بیجار

معدن سنگ آهن بیجار یکی از بزرگترین معادن کشور است. این معدن سالیانه بیش از ۱۰۰۰ تن سنگ آهن تولید می‌کند و به همین علت تاثیر زیادی روی تولید فولاد در کشور دارد. در کشور ایران مواد معدنی مختلفی یافت می‌شود یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور از لحاظ مواد معدنی استان کردستان است. این استان دارای منطقه جغرافیایی خاصی برای بهره‌برداری از معادن است زیرا جز مناطق کوهستانی کشور قرار دارد. سنگ آهنی که در این معدن وجود دارد در ۷ نقطه مختلف تقسیم شده است. اگر امکانات بیشتری در اختیار این مجموعه قرار بگیرد و همچنین نفرات بیشتری در مجموعه سنگ آهن بیجار مشغول به کار شوند می‌توان سالانه مقدار بیشتری سنگ آهن از این معدن استخراج کرد. محصول تولید شده توسط این کارخانه از نوع سنگ آهن کنسانتره است و عیار آن‌ها ۶۸ درصد است. نوع خوراک محصولات سنگ آهن بیجار، سنگ آهن کم عیار و عیار متوسط مگنتیکی است.

با توجه به اطلاعاتی که درباره این به دست آوردیم ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که محل قرارگیری این معدن کجاست؟ معدن سنگ آهن شهرک بیجار در شمال شرقی استان کردستان یعنی در ۶۰ کیلومتری شمال شهر بیجار و همینطور ۲۰ کیلومتری غرب بخش حسن آباد یاسوکند قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *