فرآیند تولید میلگرد آلیاژی

فرآیند تولید میلگرد آلیاژی

       فرآیند تولید میلگرد آلیاژی در کشورهای پیشرفته امروزه به روش‌ها و تکنولوژی‌های مختلف و جدیدی تولید می‌شود. تولید میلگرد باید دارای استانداردهایی باشد و براساس این استانداردها میزان کیفیت فلزی سنجش می‌شود. استانداردهای دنیا براساس هر اقلیمی و با توجه به هر کشوری فرق می‌کند بدین ترتیب میلگرد‌های آلیاژی با استانداردهای مختلف با کیفیت‌های مختلفی در دنیا تولید می‌شود.

ساخت تولید میلگرد آلیاژی بر اساس استاندارد ترمکس

       فرایند تولید میلگرد آلیاژی به دو دسته تقسیم می‌شود یکی از فرآیندها و استانداردها بر اساس استاندارد ترمکس می‌باشد.

       به عبارتی ساخت و تولید میلگرد آلیاژی بر اساس استاندارد‌هایی است که در واقع نوعی استاندارد حرارتی می‌باشد در این روش که شمش فولادی مورد نظر را با استفاده از انواع آنالیزهای شیمیایی و براساس استاندارد‌های ترمکس مورد آزمایش قرار می‌دهند تا ببینند آیا با توجه به حرارت مورد نظر میزان مقاومتی که مدنظر استاندارد می‌باشد را دارد یا خیر این آلیاژ باید میزان مقاومتی که براساس آن استاندارد مشخص شده است را داشته باشد تا استاندارد ترمکس را دریافت کنند.

       در این روش میلگردها را در دمای بسیار بالایی تولید می‌کند و سپس از درون لوله‌های آب عبور می‌دهند این میلگردها به یکباره خنک می‌شود با این روش میلگرد‌های آلیاژی دارای مقاومت بسیار بالایی می‌شود و تا ۴۰۰ درجه نیز می‌توانند این مقاومت را داشته باشند اما درون میلگرد یا مغز میلگرد دارای مقاومت پایین تری خواهد بود و ۴۰۰ درجه مقاومت نخواهد داشت و در نتیجه کاربردی متفاوت خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *