معرفی سنگ آهن گل‌گهر

معرفی سنگ آهن گل‌گهر

اصلی‌ترین تولید‌کننده سنگ آهن در سراسر جهان کشور استرالیا است پس از کشور استرالیا کشور چین بزرگترین تولید کننده سنگ آهن است. سنگ آهن تولید‌کننده‌های دیگری هم دارد  کشور‌هایی مانند روسیه و همین طور آمریکا، جز تولیدکنندگان بزرگ سنگ‌ آهن به حساب می‌آیند.  کشور استرالیا سنگ ‌آهن بیشتری نسبت به کشور چین تولید می‌‌کند زیرا کشور چین تمامی سنگ آهن تولید شده را مصرف می‌‌کند اما کشور استرالیا مقدار زیادی از سنگ آهن تولید شده خود را به کشورهای دیگر ارسال می‌‌کند. حال با ما همراه باشید تا بیشتر با سنگ آهن گل‌گهر آشنا شوید.

سنگ آهن گل‌گهر

 مشخصات سنگ آهن گل‌گهر

معدن سنگ  آهن گل‌گهر در شهرستان سیرجان یعنی در ۵۵  کیلومتری جاده سیرجان-شیراز قرار گرفته است. این معدن از نظر زمین‌ شناسی ۱۰۱۹ میلیون تن ذخیره دارد و  به طور قطعی دارای ۱۰۰۰ میلیون تن ذخیره است همچنین ۲۱۹ میلیون تن ذخیره احتمالی دارد. محصولاتی که از این معدن استخراج می‌شوند به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند.

●      گندله سنگ آهن

●      کنسانتره سنگ آهن

●      سنگ‌ دانه

موارد بالا از انواع مختلف تولیداتی است که توسط این معدن استخراج می‌شود.

سنگ آهن

فعالیت‌های سنگ آهن برند گل‌گهر

در سال‌های گذشته شرکت سنگ آهن گل گهر با شرکت‌های خارجی همکاری می‌کرد. عمده همکاری این شرکت با شرکت‌های خارجی شامل درایوهای گندله سازی می‌شد. اما مدتی پیش شرکت سنگ آهن گل‌گهر همکاری خود را با کشور‌ها قطع کرد. پس از قطع همکاری این شرکت برای ساخت درایوهای گندله به مشکل برنخورد و توانست به تنهایی آن‌ها را بسازد که این امر نشان دهنده توانایی و درایت بالای مسئولان و پرسنل این مجموعه است. هر سال  بیشتر از ۵۰ میلیون تن مواد معدنی و همین طور ۳۵۰ میلیون تن فعالیت‌های معدنی در این  شهرستان  انجام می‌پذیرد. همچنین در این شهرستان فعالیت‌های مختلفی برای اولین  بار در کشور اجرا شده است.

در سنگ آهن گل‌گهر تقریبا یک و نیم میلیارد تن ذخیره مواد معدنی وجود دارد که از این لحاظ جز معادن رکورد دار کشور به حساب می‌آید. این شرکت توانایی  تولید کنسانتره و گندله را دارد و در تولید هر کدام از این موارد، موفق ظاهر شده است. هر کدام از تولیدات این مجموعه دارای ظرفیتی بیش تر  از ۲۰ میلیون تن است. همچنین مجموعه  سنگ آهن گل‌گهر  بزرگترین کوره تولید شمش به حساب می‌آید. این مجموعه  در زمینه تولید  آهن اسفنجی بزرگ‌ترین عرضه کننده کشور در کشور محسوب می‌شود.  این مجموعه دارای نمایشگاه‌های مختلفی است. نمایشگاه‌های مجموعه  سنگ آهن گل‌گهر هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور وجود دارد. این مجموعه بیش از ۱۰۰ غرفه در  سراسر کشور ایران دارد و همچنین در سوئد، آلمان، هند، چین و ترکیه نیز دارای نمایشگاه است.

این مجموعه توانسته است به  افتخارات فراوانی دست پیدا کند یکی از بزرگترین افتخارات مجموعه سنگ آهن به کارخانه گندله سازی سیرجان مربوط می‌شود. در واقع این شرکت توانست قسمت عمده نرم افزار MBB را بومی‌سازی کند.  نرم‌افزار MBB توسط این مجموعه از  نمونه خارجی بهتر و کارآمدتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *