معرفی سنگ آهن مرکزی

 معرفی سنگ آهن مرکزی

در کشور ایران هر ساله حدود ۱۸ میلیون تن سنگ آهن استخراج می شود. برای دستیابی به سنگ آهن باید آن را از معاون مختلف استخراج کرد، معادنی که در آنها سنگ آهن یافت می شود عبارت اند از: سنگ آهن چادرملو،سنگ آهن گل گهر، سنگ آهن مرکزی . البته به جز این معادن، معادن دیگری هم برای استخراج سنگ آهن وجود دارند اما مدیریت آن ها توسط بخش های خصوصی انجام می شوند. معادن بخش خصوصی نسبت به معادن دیگر کوچک تر است. بخشی از سنگ آهن استخراج شده در کشور مورد استفاده قرار می گیرد و بخش دیگری از آن هم به کشور های دیگر صادر می شود. سالانه حدود ۳ میلیون تن از سنگ آهن تولید شده به کشور های دیگر صادر می شود و شرکت هایی مانند کارخانه های ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و فولاد اهواز اصلی ترین مصرف کننده های سنگ آهن در داخل کشور است.

سنگ آهن مرکزی

سنگ آهن مرکزی و مشخصات آن

 در این قسمت از مناطق معرفی سنگ آهن مرکزی ایران بپردازیم.

در دی ماه سال  1349 تصمیماتی برای تولید مواد معدنی در کشور اتخاذ شد. در واقع دولت قصد داشت که تولید بعضی از مواد معدنی را رونق ببخشد که صنعت فولاد پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. برای انجام این کار دولت تصمیم گرفت شرکتی تاسیس کند. به همین منظور شرکت سنگ آهن مرکزی ایران   ساخته شد. در تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۳ این شرکت تاسیس و در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی کشور ثبت شد. معدن سنگ آهن مرکزی یکی از بهترین معادن ایران است زیرا دارای آب و هوای گرمی است و سالانه بارندگی کمی دارد.  این شرکت  در استان  یزد واقع شده است. اگر به دنبال اطلاعاتی درباره واحد های مختلف این مجتمع هستید به مطالب زیر توجه کنید.  در این مجتمع واحد هایی وجود دارد که عبارت اند از: 

●     کنسانتره

●     گندله سازی

●     آگلومراسیون

هر کدام از این واحد ها ظرفیت های متفاوتی دارند. واحد کنسانتره ۳٬۲۵۰٬۰۰۰۰ ظرفیت دارد. هم چنین واحد گندله سازی دارای ۵٬۰۰۰٬۰۰۰۰ ظرفیت است. و واحد آگلومراسیون ۲۰۰٬۰۰۰ ظرفیت دارد.

سنگ آهن

مشخصات شرکت سنگ آهن مرکزی

شماره تلفن این مجتمع در زیر نوشته شده است.

۰۳۵۳۲۴۲۳۰۰۱

شماره فکس مجتمع سنگ آهن مرکزی ایران برابر است با

۰۳۵۳۲۴۲۴۱۰۱

اگر تمایل دارید که اطلاعات بیشتری در مورد سنگ آهن مرکزی ایران به دست بیاورید می توانید به وب سایت این مجتمع مراجعه بفرمایید. آدرس سایت این شرکت در زیر برای شما نوشته شده است. http://icioc.ir

می توانید برای تعامل بیشتر با این مجموعه از طریق ایمیل با مسئولین این شرکت ارتباط برقرار کنید. آدرس ایمیل مجتمع سنگ آهن مرکزی ایران برابر است با icioc@icioc.ir

پرسنل سنگ آهن مرکزی

برای آشنایی بیشتر با  سنگ آهن مرکزی می توانید با برخی از پرسنل این مجموعه آشنا شوید.

●     حبیب حسن زاده بافقی مدیر بخش تحقیق و توسعه این مجموعه است.

●     مشاور مجتمع سنگ آهن مرکزی رحیم یکتا است.

●     همچنین کارشناس فنی این شرکت سید امید علوی باجگانی است.

●     احمدعلی تشکری بافقی کارشناس این مجموعه است و پرستار آن مجید عبداله زاده است.

مسئولیت کارشناسی ازمایشگاه بر عهده سعید حسینی است.

و حسن زارع زاده.راننده این مجتمع است.

تکنسین اتاق کنترل آهن مرکزی بر عهده  رضا طالعی بافقی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *